Představujeme investiční fond GARTAL
Koncem září 2020 byl širší kvalifikované veřejnosti představen investiční fond pod názvem GARTAL Investment fund SICAV a.s. V rámci fondu jsou v nabídce akcie se zhodnocením až 7 % p.a.
Bytový second hand není za hubičku. Kupci v Praze během pandemie ušetřili proti novostavbě 11 procent
Kdo nemá na nové, musí sáhnout po second handu. Na leckterém zboží tak lze výrazně ušetřit, v případě bytů to ale tak moc neplatí. Na tuzemském trhu v Praze činila v době pandemie průměrná cena prodaného staršího bytu zhruba 96 tisíc za metr čtvereční.
Bydlení v přírodě, a navíc za hubičku? Tuchoměřické zahrady jsou ideálem pro rodiny
Na západě Prahy, v obci Tuchoměřice, roste v údolí Únětického potoka nový developerský projekt. O byty projevují zájem převážně rodiny s dětmi. Kromě výhodné ceny přitom oceňují i samotnou lokalitu, kde naleznou přírodu i místo pro bezpečný domov.
Recept na bytovou krizi ve čtyřech bodech
Byty v Praze za poslední roky podražily o desítky procent. Někdo tomu říká realitní bublina, Ing. Rostislav Petchenko tento stav nazývám bytovou krizí. Poptávka bytů v Praze výrazně převyšuje nabídku a ceny letí vzhůru.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Oblíbené