Na Harfě vyrostl bytový dům od Bořka Šípka
Jen pár kroků od stanice metra Českomoravská byl na jaře 2022 dokončen moderní bytový dům pod názvem Harfa Yard, který na první pohled zaujme netradiční fasádou na jejíž podobě se podílel světoznámí architekt Bořek Šípek.
V jedinečné lokalitě na Smíchově vyroste dům pojící eleganci s pohodlím
Krásný dům u lesa není jen nemovitost, je to stav mysli. Taková parafráze citátu anglického spisovatele Douglase Adamse se nabízí při pohledu na vizualizace bytového domu, který v zákrutu ulice U Blaženky postaví developerská společnost Gartal.
Co slíbíme, to postavíme
V červenci tohoto roku bylo projektu Rezidence Hloubětín uděleno kolaudační rozhodnutí a noví majitelé se tak již brzy mohou těšit na nové byty. V bytovém domě vzniklo celkem 36 atypických slunných bytů a ateliérů ve variantách 1+kk až 3+kk.
Bydlení v přírodě, a navíc za hubičku? Tuchoměřické zahrady jsou ideálem pro rodiny
Na západě Prahy, v obci Tuchoměřice, roste v údolí Únětického potoka nový developerský projekt. O byty projevují zájem převážně rodiny s dětmi. Kromě výhodné ceny přitom oceňují i samotnou lokalitu, kde naleznou přírodu i místo pro bezpečný domov.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Favourites