Dům poskládáte jako stavebnici, říká šéf GARTAL Stavební
Připomíná to výrobu v automobilce. Od dodavatelů přichází komponenty jako obklady, instalace, podlahy a řemeslníci je zabudovávají do ocelových či dřevěných modulů přesunovaných na páse. Z těchto modulů se pak na stavbě poskládá celý bytový dům.
Nové byty v Praze loni zdražily o 11 procent a slevy vymizely.
Pražský realitní trh loni zaznamenal extrémy, které tu už dlouho nebyly. Výrazně poklesl počet nových bytů přicházejících do prodeje, zájem kupujících podporovaný hypotečním boomem byl naopak enormní.
Když se stavba zazelená, lahodí to oku a prospívá klimatu
Zeleň je příjemná na pohled, zadržuje vodu a zajišťuje příjemnější klima. Developeři s ní proto pracují stále kreativnějším způsobem nejen v případě, kdy staví rezidenční areály či celé čtvrti, ale i při výstavbě jednotlivých domů.
Stavíme pro vás nové byty v Praze
„Věnujeme velkou pozornost kvalitě provedených prací a uvědomujeme si jedinečnost a individualitu každého klienta i obchodního partnera,“ říká generální ředitel a spolumajitel Ing. Rostislav Petchenko, se kterým si nyní můžete přečíst exkluzivní rozhovor.
Nejen v Praze v posledních letech vyvstává otázka, jak dopadne nová rezidenční výstavba na dostupnost parkovacích míst. Je to ale v první řadě město, které musí říct, co od developerů chce, komentuje Ing. Rostislav Petchenko.
Území Prahy z více než poloviny pokrývá zeleň, je tu řada ploch po někdejších průmyslových areálech nebo například po nádražích. Z nadhledu město nevypadá příliš zastavěné. Ale postupně se zahušťuje. S tím se vždy pojí otázka, jak nová rezidenční výstavba dopadne na dopravu v okolí a na dostupnost parkovacích míst. Odpověď na tuto otázku nemohou nabídnou developeři. Ti se musí řídit stavebními předpisy, které stanovují požadovaný počet stání v novostavbách. Je to tedy v prvé řadě město, které musí říct, co od developerů chce a zohlednit to ve zmíněných předpisech.
Dvě auta na rodinu dnes asi nejsou standard, společnost se obrací ke sdílenému způsobu života a silně například roste carsharing. Přesto se obvykle musíme snažit v rámci projektu vytvořit prostor pro parking, kde to jen jde. Pět podzemních podlaží ale kvůli tomu neuděláme. Jít pod zem je vždy technicky komplikované a nákladné. Většinou tak v našem oboru platí, že na parkovacích stáních se nevydělává. Prodáme je za to, co nás stojí jejich výstavba.
Může se tedy stát, že vzhledem k místním podmínkám vznikne problém s dopravou a rozsahem parkovacích ploch. Developer pak může třeba snížit dům o patro a spočítat si, zda se mu stavba ještě vyplatí. Někdy se ukáže, že nikoli a projekt skončí u ledu. Ale doprava určitě není nechána na pospas nové bytové výstavbě.
Oblíbené